Home staging – to nic innego jak przygotowanie nieruchomości w taki sposób, aby zwiększyć jej atrakcyjność, a co za tym idzie, jej wartość w oczach klientów. Dobrze przygotowana nieruchomość sprzeda się szybciej i za wyższą cenę, bo wzbudzi większe zainteresowanie.
Prekursorami home stagingu są Amerykanie, a konkretnie Barbara Schwarz, która już w 1972 roku założyła własną firmę. Pracując jako agent nieruchomości zauważyła, że przygotowanie nieruchomości ma bardzo duży wpływ na cenę i szybkość sprzedaży. Dziś w USA usługa home stagingu jest tak oczywista, jak usługa agenta nieruchomości. Szukając wymarzonego domu nikt się tam nie spodziewa bałaganu na wejściu, zapachu zwierząt domowych, czy suszącego się prania w salonie.
Home staging – podstawy
- porządek – podstawowy warunek do spełnienia. Czystość to nie tylko ubrania, to wysprzątanie każdego zakamarka nieruchomości oraz zadbanie o zapach.
- funkcja – nadajemy ją poszczególnym pomieszczeniom. Jeśli sprzedając nieruchomość potrafimy określić naszą grupę docelową (np. rodzina z dziećmi), możemy pokusić się o podkreślenie preferowanych przez tę grupę funkcji w mieszkaniu. Dla rodzin z dziećmi aranżujemy pokój dziecięcy, a dla singli robimy w tym miejscu gabinet.
- kolor – celem zabiegów home stagingu jest uzyskanie wnętrza, które trafi w gust większości poszukujących, dlatego stawiamy na neutralne kolory
- depersonalizacja przestrzeni – usuń rodzinne zdjęcia, rzeczy osobiste, pamiątki. Mieszkanie nie może przytłaczać osobowością właścicieli.
Pamiętaj, że każdy z nas kupuje oczami. Zwłaszcza mieszkanie, czy dom. Jeśli kupujący nie zakocha się w nieruchomości od samego wejścia, to zmniejsza się szansa na to, że kupi, dlatego warto włożyć choć odrobinę wysiłku w efekt wizualny. Poza tym, ludzie bardzo lubią wprowadzać się „na gotowe”. Widoczna konieczność nawet niewielkiego remontu potrafi skutecznie odstraszyć. Dobrze opakowany produkt zawsze lepiej się sprzedaje i obie strony są zadowolone, a przecież o to właśnie chodzi.
Naszym Klientom w ramach współpracy oferujemy sesję stylizacyjną z użyciem naszych materiałów dekoracyjnych. Jest to świetne rozwiązanie dla osób, które nie dysponują wolnymi środkami , a zależy im na stworzeniu atrakcyjnej oferty.
Celem takich działań jest wykonanie znakomitych jakościowo zdjęć, aby dzięki użytym materiałom dekoracyjnym wnętrze prezentowało się jak najatrakcyjniej wizualnie. Takie zabiegi ułatwią nam przyciągnięcie potencjalnych Klientów czy Kupców. Zdjęcia zademonstrują potencjał wnętrza, jego możliwości aranżacyjne, a nowy Właściciel czy Najemca będzie miał ułatwione zadanie dotyczące wystroju. Zawsze przecież będzie mógł zaaranżować je tak jak myśmy to zrobili na potrzeby sesji stylizacyjnej. Zastanów się, jak pięknie może wyglądać Twoja nieruchomość po stylizacji homestagingowej.
Autorką artykułu jest Małgorzata Owczarzak – specjalistka ds. home stagingu i bardzo doświadczona agentka nieruchomości, związana z poznańskim biurem Doctor House nieruchomości.